Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2011

ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ή ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΝΙΞΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ!




Το περασμένο Σαββατοκύριακο βρέθηκα σε ένα πανέμορφο νησί  των  Σποράδων για τα βαφτίσια του παίδαρου που απέκτησε η μοναδική μου βαφτιστήρα.
 Τα βαφτίσια έγιναν στο νησί  λόγω καταγωγής του συζύγου της από εκεί.
 Ακόμα δεν μπορώ να χωνέψω πως αυτό το μωράκι που σαν χθες το πρωτόπιασα στα χέρια μου στο μαιευτήριο μεγάλωσε, παντρεύτηκε ένα εξαιρετικό παιδί και έγινε και η ίδια μητέρα ενός γιού καλόβολου, χαμογελαστού που όταν τον παίρνεις στα χέρια σου σε κοιτάει με τα μπιρμπίλικα ματάκια του και αισθάνεσαι το μέσα σου να λιώνει από τρυφερότητα.
 Βέβαια αν εγώ αισθάνομαι έτσι, αυτός που είναι απόλαυση να τον βλέπεις όταν παίρνει στα χέρια του τον εγγονό του, είναι ο παππούς του  που πριν να αποκτήσει την κόρη του έβλεπε παιδιά και μας έλεγε την κλασσική του ατάκα : που΄σε   καημένε Ηρώδη!
 Όταν του θυμίζει κανείς τα σχετικά με τον Ηρώδη της νιότης του, σου απαντάει πως δεν έχει αλλάξει απόψεις αλλά είναι σίγουρος πως ο εγγονός θα την γλύτωνε όπως την γλύτωσε ο Χριστός!
 Πιάνει σήμερα τον εγγονό στα χέρια του και αποφαίνεται με αυτοθαυμασμό: Τι παιδί είναι αυτό που έχουμε κάνει!
Δυστυχώς με τον εγγονό δεν φαίνεται να έχει αποκτήσει εκείνη την μοναδική σύνδεση που είχε με τον πισινό της κόρης του όταν ήταν μωρό.
Δεν προλάβαινε το παιδί να τα κάνει, και αμέσως το έπαιρνε χαμπάρι οπότε με καταπλήσουσα ταχύτητα της είχε βγάλει την πάνα , την είχε διπλώσει στα δύο και κρατώντας την παραμάσκαλα, με τα δύο της πόδια στο κεφάλι της και με τον χεσμένο πισινό να προβάλει εκτεθειμένος σε όλη του την μεγαλοπρέπεια, έτρεχε στον νιπτήρα  και την έπλενε με ιδιαίτερη επιμέλεια σαν γνήσιος βυζαντινός σφουγγοκωλάριος!
Δυστυχώς ο εγγονός του δεν μπόρεσε και αυτός , όπως και εμείς στην ηλικία του, να αποφύγει τον πρώτο ταπεινωτικό εξευτελισμό της ζωής του, δηλαδή να τον βαφτίσουν!
Ευτυχώς όμως που οι γονείς του είναι χριστιανοί και όχι εβραίοι ή μουσουλμάνοι οπότε τότε θα του έκοβαν και ένα κομμάτι  από ότι πιο πολύτιμο έχει ένας άνδρας.
Εδώ την σκαπουλάρισε μόνο με  μερικές τρίχες της κεφαλής του μείον και ένα συνεχές,πολύ γοερό κλάμα.
Γράφω για ταπεινωτικό εξευτελισμό γιατί η μαύρη ακρίδα του ιερατείου  έχει από αιώνων φροντίσει να βαφτίζει και να ονομάζει χριστιανούς αθώα βρέφη που δεν έχουν καμία συνειδητοποίηση του τι τους κάνουν,  με σκοπό βέβαια  να μην μπορούν μετά εύκολα να ξεφύγουν από την προκαθορισμένη πορεία μιας κοινωνίας που έχει γαλουχηθεί από τις τρυφερές ηλικίες με "φόβον θεού", να προσκυνάει τα ξύλινα είδωλα των "θαυματουργών"εικόνων, τα κουφάρια "αγίων", είτε ολόκληρα ή είτε τεμαχισμένα για να εισπράττουν περισσότερα παγκάρια, ή τέλος να πιστεύει στις "προφητείες" διάφορων τρελαμένων αγράμματων καλογέρων σαν του Παϊσιου.  
Επειδή με βάφτισαν όταν θα ήμουνα κάπου 4 χρονών, θυμάμαι διαυγέστατα τα βαφτίσια μου και τον τρόμο που ένιωσα όταν ξεβράκωτο με βούτηξε στα χέρια του ένας άγνωστος με γένια και περίεργα ρούχα.
Αμύνθηκα με όλες τις δυνάμεις μου μιας και δεν γνώριζα τις προθέσεις του  καβαλώντας την κολυμπήθρα και βουτώντας τα γένια του παπά με τα δύο μου χέρια προσπάθησα να αποφύγω το ακούσιο λουτρό που ετοιμαζόταν να μου κάνει.
Βέβαια τελικά υπέκυψα ουρλιάζοντας στις υπέρτερες δυνάμεις και η μόνη ικανοποίηση που ένιωσα ήταν όταν άκουσα τον βασανιστή μου να φωνάζει στους δικούς μου : τι το αφήσατε να μεγαλώσει τόσο;
Βέβαια θα μου πείτε αφού αυτές είναι οι απόψεις σου τότε πώς έχεις βαφτιστήρα;
Εκτός από την βαφτιστήρα έχω επίσης βαπτίσει και 3 αγόρια που σήμερα είναι πλέον ολόκληροι μαντράχαλοι.
Απλά τότε δεν είχες την δυνατότητα να πας στο Δημαρχείο και να δηλώσεις το όνομα του παιδιού σου αλλά έπρεπε η ονοματοδοσία να γίνει  μετά από βάπτιση σε εκκλησία και μάλιστα την εποχή του Ιερώνυμου της χούντας δεν μπορούσες να δώσεις  όνομα στο παιδί που δεν ήταν χριστιανικό. 
Έτσι λοιπόν αναγκαστικά συμμετείχες στο όλο σκηνικό, διάβαζες και το πιστεύω που δεν πίστευες, έλεγες πως αποτάσσεις τον σατανά ενώ πιστεύεις ότι δεν υπάρχει, και έτσι όλοι έμεναν ευχαριστημένοι και ο παπάς ακόμα περισσότερο γιατί το κατάστημα του δούλευε καλά και είχε εισπρακτική επιτυχία.
Χαρακτηριστικά ο παπάς που βάπτισε την κόρη μου είχε έντονο ενδιαφέρον για τα χριστιανικά πιστεύω των κουμπάρων και έτσι η μόνη ερώτηση που μας έκανε ήταν: τι δουλειά κάνουν; !!
Εδώ που τα λέμε παρά το ότι ήταν σε χρυσοφόρο ναό ίσως θα προτιμούσε να είναι στο πολύ in σουπερμάρκετ της Παναγίας της Τήνου όπου οι κολυμπήθρες είναι στην σειρά και διαθέτουν, για να μην καθυστερούν, και αποχέτευση σαν όλους τους νεροχύτες!
Όλα αυτά ίσως να είναι ευτράπελα και γραφικά ιδίως σε όσους δεν πιστεύουν σε αυτές τις παγανιστικές τελετουργίες.
Όμως όλη αυτή η παράσταση με ένα μωρό να κλαίει, μανάδες, γιαγιάδες, νονές και νονοί κάθιδροι να προσπαθούν με διάφορα καραγκιοζηλίκια να το ησυχάσουν, ενώ ταυτόχρονα ο παπάς ψέλνει μέσα από τα δόντια του διάφορα ακατάληπτα στους περισσοτέρους κείμενα, οι περισσότεροι δε καλεσμένοι να κάθονται απ΄ έξω και να καπνίζουν κουβεντιάζοντας, μπορεί τελικά να αποβεί καταστροφική για την υγεία του αθώου και κατατρομαγμένου παιδιού.
Πριν λίγα χρόνια βρέθηκα σε κάτι βαφτίσια που έγιναν στην μονή Προδρόμου στο φαράγγι του Λούσιου .
Ο  παπάς βύθισε ΤΕΛΕΙΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ του μωρού που  σπάραζε στο κλάμα με αποτέλεσμα το παιδί να κάνει πνευμονία από εισρόφηση και να έχει μετά  μια βδομάδα 40 πυρετό παρά την αντιβίωση που έπαιρνε.
Από τότε έπαψα να βλέπω το " χαριτωμένο" της θεατρικής εκδήλωσης της βάφτισης φοβούμενος μην ξαναδώ την παραπάνω εικόνα.
Ευτυχώς στην βάπτιση που γράφω ο παπάς έριξε λίγο νεράκι στους ώμους του παιδιού, αλλά και να ήθελε να το πνίξει δεν μπορούσε !
Στην κολυμπήθρα το νερό το είχε ρίξει ο πατέρας του παιδιού, ο οποίος αφού είχε φροντίσει να είναι και ζεστό,  ευφυώς δε φερόμενος, την γέμισε μόνο καμιά τριανταριά πόντους.
Βέβαια ο παπάς που έπνιξε το παιδί δεν ήταν σαδιστής αλλά ακολούθησε κατά γράμμα την σωστή τελετουργία του βαπτίσματος.
 Το βάπτισμα πρέπει να τελείται με τριπλή πλήρη κατάδυση, μία πρακτική που μαρτυρείται στην πατερική γραμματολογία, αλλά και στις αποσχιθείσες ανατολικές εκκλησίες.
"Δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία σχετικά με την αληθινή Ορθόδοξη διδασκαλία: η κατάδυση είναι απαραίτητη επειδή αν δεν υπάρξει κατάδυση, τότε χάνεται η αντιστοιχία μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού νοήματος και ανατρέπεται ο συμβολισμός του μυστηρίου. Το βάπτισμα δηλώνει μυστική ταφή και μία ανάσταση με το Χριστό (Ρωμαίους 6, 4-5 και Κολασ. 2, 12)"[.(  Κάλλιστος Ware, Η Ορθόδοξη Εκκλησία , σελ. 440)
Αντίθετα στην ρωμαιοκαθολική εκκλησία πλέον εφαρμόζεται το δι επιχύσεως του ύδατος βάπτισμα.. Η πρακτική αυτή σαφώς και είναι εσφαλμένη κατά την ορθόδοξη θεολογία.
Οπότε βάσει των ανωτέρω τελικά μπορεί τον παίδαρο μας να τον διασώσαμε από το πνίξιμο αλλά ανατράπηκε ο συμβολισμός του μυστηρίου ,οπότε το παιδί τελικά μήπως θεωρείται ότι είναι αβάπτιστο ή μήπως μπορεί να θεωρηθεί πλέον ότι ανήκει στους οξαποδώ  καθολικούς;  :))



Η βάπτιση δεν είναι υποχρεωτική.
ΥΓ.
Βέβαια συνήθως πριν από τα βαφτίσια έχει προηγηθεί  ο γάμος, που ευτυχώς πλέον στην Ελλάδα ήδη το 2009 σε ποσοστό  41,9% είναι πολιτικός, έτσι ώστε να μην γίνονται μερικά από τα κωμικοτραγικά που έχω περιγράψει στο ποστ ΘΕΛΩ ΓΑΜΟ ΜΕ ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΚΟΥΜΠΑΡΟ !


ΠΡΟΣΘΗΚΗ 10-11-12
Ένα σχετικό με το βάπτισμα βίντεο είναι και το παρακάτω, που δείχνει ακριβώς πως επιτυγχάνεται η  τριπλή πλήρη κατάδυση ή αλλιώς πως μπορεί να πνιγεί το παιδί σας δια του βαπτίσματος.



17 σχόλια:

  1. Aλήθεια, έχει ποτέ πνιγεί κανένα παιδάκι στο βάπτισμα;
    Γιατί αν δεν πνίγηκε κανένα και ποτέ, τότε πρόκειται περί θαύματος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ασκαρδαμυκτί-
    Όπως βλέπεις το βάπτισμα κατά την ορθοδοξία δηλώνει μυστική ταφή και μία ανάσταση οπότε και αυτά που πνίγηκαν αναστήθηκαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αθεόφοβε μου,
    μου έφτιαξες πάλι τη μέρα! Χα χα χα! Όχι δεν γελώ για τα καημένα τα παιδάκια που βιώνουν τα βαφτίσια τους ως εφιάλτη. Γελώ με τον ωραίο τρόπου που τα γράφεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Meropi-
    Μερόπη μου δεν μπορώ να μπω στο μπλογκ σου γιατί το Google μου βγάζει προειδοποίηση ότι από το www.epanenosi.com έχεις πάρει κακόβουλο λογισμικό.
    Κοίταξε το.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό με το λογισμικό μου το είπαν κι άλλοι. Δεν ξέρω πώς μπήκε. Το εν λόγω (κυπριακό) site το έχω ήδη σβήσει από τα ιστολόγια που παρακολουθώ. Για δοκίμασε πάλι να μπεις στο ιστολόγιο μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Meropi-
    Πράγματι τώρα δεν υπάρχει πλέον το πρόβλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Eμείς καναμε κλασικό ελληνικό γάμο με τα όλα του το 2009 κ το καταευχαριστηθήκαμε σε όλο το θεατρικό του μεγαλείο. Την ένστασή μου γιά τα σόγια (συγκεκριμένα τα ξαδερφια των γονιών που μόνο σε γάμους αλληλοπροσκαλούνται) την ξεπέρασα με τη λογική οτι το γάμο μου τον κάνουν οι γονεις μου. Τώρα ετοιμάζουμε τη βαφτιση του μικρού κ καλούμε εμείς τα άτομα που, για να λεμε την αλήθεια, αυτά κ μόνο έπρεπε να είχαμε και στο γάμο. Ο μπαμπάς μου μου λέει για τα μωράκια που τα πάνε οι μαμάδες τους στην εκκλησία. Λοιπόν, μπορεί τώρα που θα έχει εγγόνι χριστιανόπουλο, να το παίρνει μαζι όποτε θέλει- είμαι ανοιχτη στα ερεθίσματα! Αλλά εγώ δε νομίζω πως θα ασχοληθώ ποτέ με το αν το παιδί μου θα παντρευτεί, θα βαφτίσει κτλ. Πιστεύω τέλος πως το θεατρικό τελετουργικό των κηδειών προσφέρει παρηγοριά στους συγγενείς, οπότε, αν, όπως υπολογίζω!, πεθάνω μετά τους γονεις μου, νομίζω πως θέλω πια πολιτικη κηδεία, κ κατα προτιμηση την πυρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. να ζήσει το παιδάκι...
    κι όλα τα υπόλοιπα... !

    λες λες, αλλά βαπτίσια κάνεις. Ξέρω ξέρω... την "επανάστασή σου" κάνεις κι εσύ... εστω κι αργά!

    Περιμένω την ώρα και την στιγμή που θα γίνεις παππούς με το καλό και στο εύχομαι ολόψυχα~!!!!


    εεε΄π σε τσάκωσα. Πως βάπτισες κορίτσι και αγόρια ? Η θρησκεία λέει πως δεν μπορείς να βαπτίσεις μεικτά ,γιατί, αν γίνει γάμος κάποτε.... είναι αδέλφια, όχι απο αιμομιξια.. κλπ...
    ξέρω ξέρω.....!
    συμφωνώ με τις απόψεις σου, όχι για να συμφωνήσω (άμα έχω αντίθετη άποψη έλα πιάσε με), αλλά γιατί τάχουμε κάνει ολίγον αχταρμά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος-
    Μιας και με βάπτισαν,αλλά και παντρεύτηκα σε εκκλησία και εκεί επίσης βάφτισα και την κόρη μου, μιας και τότε δεν μπορούσες να κάνεις διαφορετικά, τουλάχιστον έχω επιφυλάξει για τον θάνατο μου μια πολιτική κηδεία για να μην υποστώ αυτά που είχε προβλέψει με μεγάλο σαρκασμό για τον θάνατο του και ο Σκαρίμπας όπως έχω γράψει και στο ποστ μου Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΓΚΡΑΦΙΤΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΣΟΦΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ.

    Σαν θάρθει η ώρα να -ανεπιστρεπτί- επιστρέψω στην Μάνα Γή,δυό πράγματα θα είναι της ταπεινότητας μου η κορυφαία ταπείνωση: που από την μια μεριά θε να με βάλουνε μ΄εκείνο το «συγχώρεσον τον ανάξιον δούλον σου»- εμ δούλος εμ και ανάξιος! κι΄ απ΄την άλλη οι στην κοινωνία του κατεστημένου τα πρώτα φέροντες, έχουνε να κάνουνε καραγκιοζομπερτελίκια αυτοί!
    Κι εγώ τι να σου κάνω, πεθαμένος άνθρωπος;

    Zouzouna-
    Το ότι βάφτισα αγόρια και κορίτσι δείχνει πόση σημασία και βαρύτητα έδινα στην όλη παράσταση συν το γεγονός ότι κανένας παπάς δεν με ρώτησε σχετικά.
    Αν θα γίνω παππούς δε, για την βάπτιση του παιδιού θα πω μεν την γνώμη μου αλλά την απόφαση θα την πάρουν οι γονείς του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γμ τον οσιο σουλπίκιο, και την οσία φριγαντέρα απο εχθές προσπαθώ να αφήσω σχόλιο !!!
    αειμ τα καταφέρνω φαίνεται.

    εγώ σκεπτόμουν τις χαρές όταν το εγγόνι, πάρει και τ' όνομά σου.
    το τι θα πεις, ποιον θα νοιάξει... χιχιχιχι σαφώς και αποφασίζουν οι γονιοί...

    χους ην (πως το γράφουμε τούτο ναι) και εις χουν απελεύσηται.. λέει κάπου και επιθυμώ να το ακολουθήσω... δεν απετάχθην τίποτα.. δεν βαριέσαι... που να ψάχνεις για κάρβουνα!!! χα χα χα την καλημέρα μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Zouzouna-
    εγώ σκεπτόμουν τις χαρές όταν το εγγόνι, πάρει και τ' όνομά σου.

    Το όνομα του παιδιού είναι επιλογή των γονέων του.
    Έτσι και εγώ δεν έδωσα στην κόρη μου όνομα από τις γιαγιάδες αλλά διαλέξαμε εμείς ένα που να μας αρέσει και να μην χρειάζεται υποκοριστικό.
    Βέβαια το δικό μου όνομα είναι από τα ωραία που πολλοί θα ήθελαν να το έχουν ! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ αθεοφοβε
    Απολαυστικοτατος ο λογος σου!

    Να μαντεψω το ονομα που ειναι απ τα πιο ωραια;; :-)
    ...Ιεροκλής;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αερικό-
    Κοντά έπεσες!
    Ένας Αθεόφοβος θα μπορούσε να έχει άλλο όνομα από Ιερόθεος! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. μάλλον δεν ξέρετε απο ιερούς κανόνες τίποτα. Αυτό το πράγμα που κάνουν ορισμένοι παπάδες που δεν το βουτούν το μωρό μέσα στην κολυμβύθρα δεν είναι βάπτισμα. Πρέπει όλο τό σώμα του βαπτιζομένου να μπεί στο ύδωρ της κολυμβήθρας τρείς φορές εις τρόπον ώστε να μην μείνει έξω ούτε μία τρίχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από ιερούς κανόνες δεν ξέρω πολλά, αλλά για το "ιερό πνίξιμο" γράφω σαφώς στο ποστ πως υπάρχουν σαφείς οδηγίες για "τριπλή πλήρη κατάδυση" και άλλωστε γι' αυτό και το έγραψα.

      Διαγραφή
  15. Βρέφος πνίγηκε στην βάπτιση του στην Ρουμανία.
    https://www.youtube.com/watch?v=l-QvIqDwQ4g

    ΑπάντησηΔιαγραφή